Harley-Davidson Low Rider®

Vanaf €18.700

Favoriet bij asfaltjunkies, traditionelen en ieder ander die geen genoeg kan krijgen van oogverblindende custom styling.

Onze voorraad Proefrit Contact

Zelfs op de standaard ziet hij er krachtig uit.

Een blik op het dikke Twin Cam 103™ motorblok, dat overloopt in de vloeiende lijnen van de vette twee-in-een uitlaat is genoeg om te zien dat de Harley-Davidson Low Rider® gemaakt is om veel, hard en lang te rijden. Zoals het hoort dus. Al tientallen jaren is de Low Rider® de machine voor rijders die er geen genoeg van kunnen krijgen. En nu is hij gemaakt voor meer kilometers dan ooit. Met centraal geplaatste bedieningselementen. Verstelbaar zadel en stuur. Dikke dubbele remschijven voor. En nog veel meer. Klaar voor het echte werk?

AUTHENTIEKE STIJL

De motoren in de Dyna familie hebben roots in de originele Harley-Davidson fabriekscustoms. Bekijk de krachtige voorkant, de chromen details en de vette wielen. Hier kan geen misverstand over bestaan: je kijkt naar een rijdend kunstwerk. Maar toch is het meer dan zomaar een visueel statement. Dit zijn machines met een lange traditie in het motorrijden, met de nadruk op rijden. Na-oorlogse bobbers. Rebelse '70's choppers. Motoren die hard gereden moesten worden en waarbij onaangepastheid de enige voorwaarde was. De lijn is laag en lang, gemaakt om zoveel mogelijk spierballen te showen. Met het waanzinnige 45° V-Twin motorblok als middelpunt van het ontwerp. De krachtige boodschap van deze machine is niet te ontkennen. Die luidt: stap in het zadel, start de Big Twin, trakteer je oren op het mooiste uitlaatgeluid in de hedendaagse motorwereld en kijk maar wat de open weg vandaag voor je in petto heeft.

ICONISCH MOTORBLOK

Er is iets met de manier waarop het regelmatige stampen van een luchtgekoeld Twin Cam 103™ motorblok onder je huid kruipt en daar nooit meer weg wil. Heb je dit eenmaal meegemaakt, dan begrijp je het. Geen enkel ander motorblok kan je deze ervaring bieden. Gelukkig zit er een logische verklaring achter. Het lichtgewicht zuigerontwerp en de verfijnde vermogensafgifte. De krachtige aandrijflijn en de onverwoestbare onderdelen. De manier waarop de 6-Speed Cruise Drive versnelling feilloos samenwerkt met het blok om jou op een relaxte manier, met weinig toeren, naar de horizon te brengen. Maar rationele verklaringen gaan nooit ver genoeg. Wat jij voelt als dit motorblok je richting het verdwijnpunt in de verte trekt, is de erfenis van de Flathead, Knucklehead, Panhead, Shovelhead, Evolution, Twin Cam 88 en Twin Cam 96 motorblokken die ervoor kwamen. Iets wat geen enkel gewoon motorblok je kan bieden.

COMFORT

Ga je ver genoeg terug in de tijd en duik je in de fabriekscustom geschiedenis van de Dyna familie, dan kom je uit bij de machine waarmee het allemaal begon: een Harley-Davidson touring bike. Serieus, en dat is meteen de eerste hint over het comfort dat je kunt verwachten in het zadel van een moderne Dyna. Die klassieke touring machine had een nieuw soort bevestigingssysteem voor het motorblok. Wat leidde tot allerlei innovatieve frame designs. En dat brengt ons bij het huidige Dyna frame en zijn tweepunts blokbevestigingssysteem. Dat zorgt ervoor dat het vermogen van het 103 cubic inch Twin Cam 103™ motorblok het asfalt perfect bereikt. Maar zonder dat vibraties jou bereiken. Diezelfde kraakheldere benadering van rijdercomfort vind je in iedere centimeter van iedere bike in de Dana familie. Een stuur dat vermoeidheid voorkomt na een lange dag in de wind. Voetstepjes en bedieningselementen die precies zitten waar jij je laarzen neerzet. Een look die geen ruimte laat voor misverstanden. Deze machine draait om jou.