Harley-Davidson Ultra Limited Low

Vanaf €34.600

We hebben de Harley-Davidson Ultra touring ervaring als beginpunt genomen en deze verlaagd tot een makkelijk handelbare, soepel te rijden machine met alle extra's die je kunt bedenken.

Onze voorraad Proefrit Contact

Zak in het lage zadel om eindeloze kilometers te maken.

Je hoeft zelf niet groot te zijn om een grootse touring machine te rijden. De Harley-Davidson Ultra Limited Low is opnieuw ontwikkeld met een verlaagde voor- en achtervering. Dit levert de laagste zadelhoogte in touring, slechts 652mm boven het asfalt. Verder heb je een zijstandaard die verder reikt en hebben de voetsteunen een smallere diameter, zodat je nog makkelijker bij de grond komt. Maar laat je niet misleiden door zijn lagere zadelhoogte. Je krijgt bruut vermogen van het gloednieuwe Twin Cooled™ Milwaukee Eight 107 motorblok™ en vertrouwenwekkende handelbaarheid dankzij de nieuwe dual bending valve voorvering en emulsieschokbrekers aan de achterkant. Dit is allemaal binnen handbereik.

Motorblok geschiedenis

Dankzij hun iconische look, unieke sound en waanzinnige koppel herken je ze al van ver, maar het Milwaukee-Eight« 107 en Milwaukee-Eight« 114 motorblok verleggen opnieuw de grenzen van Harley-Davidson« V-Twin motorvermogen. Het zijn de meest krachtige, soepelste motoren die we ooit gebouwd hebben. Soepeler, krachtiger en duurzamer. Met een snellere gasrespons en een eerlijkere, cleanere sound. Vier kleppen per cilinder, enkele ketting-aangedreven nokkenas, dubbele bougies, balansassen en in rubber bevestigd. Ontwikkeld en goedgekeurd tijdens ontelbare kilometers en miljoenen uren. Ieder laatste onderdeeltje is nieuw, ontwikkeld voor meer performance en meer van dat speciale gevoel dat jij verwacht van een motorblok. Dit is motorrijden opnieuw uitgevonden.

BEDIENING

Een van de belangrijkste factoren voor lekker rijden is het vertrouwen dat jij hebt in je machine. Jou meer vertrouwen geven staat bij ons altijd voorop. Het bewijs daarvan vind je in de verbeteringen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd. De snelle gasrespons en het inhaalvermogen van het gloednieuwe Milwaukee Eight™ motorblok, de soepele handling van de Dual Bending Valve voorvering en de makkelijk verstelbare emulsieschokbrekers aan de achterkant, het waanzinnige remvermogen van de Reflex« gecombineerde Brembo« remmen met ABS, Daymaker™ LED koplampen en mistlampen, helderdere knipperlichten en remlichten en de vette kroonplaat en voorvork: alles telt op tot een machine waarmee je makkelijker inhaalt, harder remt, strakker stuurt en beter ziet en gezien wordt. Lang verhaal kort, het maakt jou een betere rijder.

INFOTAINMENT

Als we het infotainment systeem van een Harley-Davidson Touring machine upgraden, dan doen we dat op basis van een simpel uitgangspunt. Als jij zo'n beetje woont in het zadel van een top-end touring bike, dan verdien je betere audio dan de meeste mensen hebben in hun woonkamer. Meer geluid. Puurder geluid. Grote, full-color touchscreens. Schakelaars die zitten waar je ze intu´tief verwacht, zodat je je handen niet van het stuur hoeft te halen. Voice-Activiathe voor je muziek, telefoon en GPS. Je moet het zo zien. Vroeger nam je genoegen met wat gekraak uit een transistortje dat in je dashboard geschroefd was. Maar wat dit nieuwste infotainment systeem doet voor je ogen en oren, heeft daar helemaal niks meer mee van doen.

GEVOEL

Al tientallen jaren geleden, toen rijders plastic schermpjes op hun machines schroefden en het hele continent doorkruisten, kwamen Harley-Davidson« touring machines op plekken die niemand ooit had kunnen bedenken. Maar wij zijn nooit opgehouden met bedenken wat er nog meer zou kunnen. We zijn in het zadel gestapt en hebben miljoenen kilometers gereden, om alles te ervaren wat moeder natuur voor ons in petto kon hebben. We hebben rijders over de hele wereld gesproken. En alles wat we geleerd hebben, hebben we verwerkt in onze nieuwe motoren. Dat is wat je voelt als je op een Harley« touring machine rijdt: het besef dat dit de enige echte manier is om motoren te ontwikkelen en bouwen. Van de respons van het Milwaukee-Eight™ motorblok tot de soepele luchtstroom, de ruimte voor je passagier, de zadelstructuur, de ergonomie van de handbedieningselementen en alles wat jij als rijder verder nog ervaart, alles klopt perfect. Stap op en stuur je bike zelf het hele continent door. Wedden dat je nooit meer terug komt?

STYLING

Als wij een Harley-Davidson« touring machine ontwerpen is alleen het allerbeste goed genoeg. Dit zijn niet zomaar motoren, dit zijn monumenten. Ze hebben een reputatie hoog te houden. Tijdens de eindeloze testkilometers en de ontelbare uren die we besteden aan het verbeteren van de werking en het gevoel van iedere Harley-Davidson«, vergeten we nooit dat andere aspect dat een Harley-Davidson« onderscheidt van iedere andere bike op de weg: de looks. Kijk bijvoorbeeld eens naar de manier waarop we het nieuwe Milwaukee Eight™ motorblok in het touring frame geplaatst hebben. We hebben net zoveel aandacht besteed aan de waanzinnige looks van dat blok als aan het vermogen, de sound en de koeling. Geef je ogen de kost op de rest van die machine. Je ziet klassieke Harley-Davidson stijl, maar tegelijk een stijlvolle, moderne look. Zo up-to-date als de laatste weersvoorspelling. Zo tijdloos als de weg lang is.