Harley-Davidson V-Rod Muscle«

Vanaf €21.800

Deze machine spreekt met zijn ongekende vermogen en low-end koppel direct jouw adrenaline productie aan als je het motorblok aanjaagt. De Harley-Davidson V-Rod Muscle« stottert niet als hij een statement maakt.

Onze voorraad Proefrit Contact

Racen zit in zijn DNA.

We hebben dragsters, superbikes en zelfs wat board trackers bekeken voor inspiratie bij het bouwen van deze machine. Een vloeistofgekoeld 60░ V-twin motorblok, klaar om naar de buren te grommen als het nodig is. Een vette achterband en styling details die 'Muscle' schreeuwen. Sommige mensen zijn bang voor wat bruut vermogen teweeg kan brengen. Wat ons betreft geef je eens goed gas en probeer je het uit.

AUTHENTIEKE STIJL

Kijk eens goed naar de V-Rod. Vette achterband. Laag, agressief profiel. Dragster stuurtje. Als je je afvraagt waar performance en pure stijl perfect gecombineerd worden, dan zou dit weleens die plek kunnen zijn. De V-Rod family was onze eerste lijn van vloeistofgekoelde motoren. Toen we voor het eerst het explosieve vermogen van het Revolution motorblok voelden, wisten we dat we iets goeds in handen hadden. Vervolgens zijn we diep in onze rijke racegeschiedenis gedoken om de brute, agressieve looks te creŰren. De enorme 240mm achterband benadrukt de dragster styling. En is de enige manier om al dat vermogen goed op het asfalt te krijgen. De pijpen zijn een belangrijk onderdeel van het performance verhaal. Daarnaast bewijzen ze dat een performance uitlaat er niet hoeft uit te zien alsof hij van koffieblikken aan elkaar gelast is. Kijk ook even naar de radiator, die de lijn van de motor niet onderbreekt, maar juist een ge´ntegreerd deel van het ontwerp geworden is. Verkeersdrempels gaan maar even ergens anders spelen.

ICONISCH MOTORBLOK

Zoals bij alles op een Harley-Davidson zit er een verhaal achter het 1250cc Revolution motorblok uit onze V-Rod serie. Dit verhaal begint op het circuit, met het H-D VR1000 superbike blok. Toen we zagen hoe dat blok het asfalt van de circuits aan stukken reed, bedachten we dat we diezelfde high-end performance ook op straat wilden zetten. Het verhaal bracht ons naar Duitsland, waar we een unieke samenwerking aan gingen met automaker Porsche en hun wereldberoemde team van monteurs. Het eindresultaat? Dubbele bovenliggende nokkenassen. Vierkleps koppen. Vloeistofkoeling Een zijdezachte vermogensafgifte, helemaal tot de rode streep. Samengevat: de meest perfecte mix ooit tussen koppel en vermogen, in een revolutionair, hoogtoerig V-Twin design. Unieker kon een Harley-Davidson niet zijn.

HANDLING

Met al dat vermogen dat uit het Revolution motorblok knalt, verwacht je een hele lijst met verbeterde handing-kenmerken. En die krijg je ook. Het begint aan de voorkant van jouw V-Rod met een upside-down voorvork. Dit design komt rechtstreeks van het circuit. Het reduceert het onafgeveerde gewicht van de motor en staat supersnel kappen en draaien toe. Hard ankeren doe je probleemloos dankzij de high-performance Brembo remmen. Voor nog meer zekerheid zit er ook een Anti-Lock remsysteem (ABS) op, dus nooit meer last van een blokkerend voorwiel. Ook uit de racerij komt de 'slipper clutch', die zorgt voor meer high-power handling in bochten en bij het terugschakelen. Jouw contact met het asfalt wordt verzorgd door Michelin Scorcher™ banden. Als je je rubber kent dan weet je dat je rijdt op de laatste generatie compounds, die bovendien een exclusieve, diep uitgesneden design heeft voor betere waterafvoer en meer grip. Eigenlijk gewoon alles wat je verwacht op een pure racemachine.

COMFORT

Rijden op een performance machine draait om vertrouwen en controle. Twee zeken die eenvoudiger worden naarmate je comfortabeler zit in het zadel van jouw machine. Daarom hebben we het gevoel van ten strijde trekken met je V-Rodanders gemaakt dan alles wat je ooit eerder gevoeld hebt. Het zadel zelf is een diepe kom, afgeleid van ervaringen die we opgedaan hebben in vele decennia op circuits over de hele wereld. Dat zadel hebben we goed laag geplaatst, wat vertrouwen en controle geeft, of je nu voluit gaat op de open weg of juist rustig aan langs het terras tokkelt. Het zadel en de voetstepjes zijn zo geplaatst dat jij in een lage zithouding zit, maar met de controls dichtbij en eenvoudig te bereiken. Of je nu op de finishlijn van de kwart mijl afjekkert of op zondagmiddag dat dijkweggetje wilt bedwingen, laat je achterover zakken en je zit direct in de perfecte rijhouding voor een stevige power cruise.