Harley-Davidson Milwaukee Eight motorblok

Voel het verschil in de 2017 Touring lijn, met het gloednieuwe Milwaukee Eight Motorblok en verfijnde vering voor een hele nieuwe rijervaring.

Onze voorraad Proefrit Contact

WELKOM IN EEN NIEUW TOURING TIJDPERK


MEER VERMOGEN, MEER RESPONS

Met het volledig nieuwe Harley-Davidson Milwaukee Eight™, motorblok, ontwikkeld voor meer vermogen en een compleet nieuwe rijervaring.


Bekijk de video


Nieuwe Milwaukee-Eight-motorblokken drijven ieder 2017 Harley-Davidson Touring- en Trike-model aan. Milwaukee-Eight-motorblokken zijn er in twee groottes en drie varianten:


Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) met precisie-oliegekoelde cilinderkoppen voor de Street Glide® Special, Road Glide Special®, Road King®/Road King® Classic en Freewheeler® modellen.


Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) met vloeistofgekoelde cilinderkoppen voor de Ultra Limited/Ultra Limited Low, Road Glide® Ultra en Tri Glide® Ultra modellen.


Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 CID,1870cc) met vloeistofgekoelde cilinderkoppen voor de CVO™ Limited en CVO™ Street Glide® modellen.


Iedere Milwaukee-Eight produceert tot elf procent meer koppel dan zijn voorganger in dat Touring-model (varieert per model). Behalve een grotere motorinhoud heeft de Milwaukee-Eight een hogere compressieverhouding en vierkleps cilinderkoppen met vijftig procent meer inlaat en uitlaat flowcapaciteit. De kleppen hoeven nooit te worden vervangen, omdat dankzij het design van de tuimelaars de klepspeling in de fabriek voor altijd juist gesteld kan worden. Dubbele bougies in iedere cilinder zorgen voor een efficiëntere verbranding. Een met een enkele riem aangedreven nokkenas is lichter, mechanisch minder complex en vermindert wrijving en geluid. 


EEN COMFORTABELERE, VERFIJNDERE MANIER OM DE WERELD TE ONTDEKKEN

Dankzij de nieuwe voor- en achtervering heb je meer comfort meer controle en meer vertrouwen op de motor.


Bekijk de video


De Harley-Davidson Milwaukee-Eight weegt hetzelfde als zijn voorganger, dus al dat extra vermogen draagt direct bij aan meer performance bij het accelereren.

• De Milwaukee-Eight 107 accelereert elf procent sneller van 0-100, ofwel twee tot drie motorlengtes, en elf procent sneller van 100-130 in de hoogste versnelling, ofwel een tot twee motorlengtes, vergeleken met de Twin Cam High Output 103.
• De Milwaukee-Eight 114 accelereert acht procent sneller van 0-100 en twaalf procent sneller van 100-130 dan de Twin Cam 110™.


De door betere luchtstroom en verbranding verbeterde brandstofefficiency van de Milwaukee-Eight, onder andere door de twee bougies per cilinder, levert een lager brandstofverbruik op, afhankelijk van motorinhoud en model, en een groter bereik. 


De Milwaukee-Eight vergroot het thermisch comfort van rijder en passagier dankzij lagere warmteopname, hogere warmteafgifte en een verbeterd uitlaatsysteem. Ieder Milwaukee-Eight-blok heeft een precisiekoeling-strategie op basis van de specifieke eisen van het model motorfiets, die gebruik maakt van een speciale flow van olie dan wel koelvloeistof rond de heetste delen van de cilinderkoppen. Een nieuwe knock-sensor voor iedere cilinder zorgt voor nog preciezere timing. De achterste uitlaatpijp is verplaatst en de katalysator is zo gepositioneerd dat hij warmte wegvoert van de passagier. Stationair toerental is verlaagd van 1.000 naar 850 tpm.


Een nieuw, smaller carterdeksel en het smalle profiel van het luchtfilter zorgen voor meer beenruimte rond het blok en maken het makkelijker bij de grond te komen. Alle door Milwaukee-Eight-blokken aangedreven modellen hebben een Assist and Slip Clutch met verbeterde hydraulische bediening, waardoor er zeven procent minder kracht nodig is voor de bediening ervan.


Het in rubber bevestigde Milwaukee-Eight-motorblok heeft een enkele balansas die 75 procent van de primaire vibraties bij stationair toerental elimineert. Dit levert een meer verfijnde, comfortable rijervaring op voor rijder en passagier, met behoud van het klassieke karakter van Harley® V-Twin-motoren. 


ALLES BINNEN HANDBEREIK HEBBEN IS EEN HEEL GOED GEVOEL

De dagelijkse sleur verdwijnt al snel in de achteruitkijkspiegel van een nieuwe touring machine. Ontdek een rijervaring zoals je hem nog nooit gevoeld hebt. Niets staat meer in de weg tussen jou en jouw ultieme vrijheid. Waar wacht je op?


Bekijk de video


JE MOET EROP RIJDEN OM HET TE GELOVEN

Voel het verschil in de 2017 touring lijn tijdens een Discover More proefrit.